BG EN

Летен университет „Странджа планина и нейната роля в преноса на цивилизации Изток - Запад” 2012 г.

През 2012 г. Българо-турският летен университет „Странджа планина и нейната роля в преноса на цивилизации Изток - Запад” се проведе за единадесета поредна година. Тази форма на обучение е създадена по идея на проф. Александър Фол за проучване на културно-историческото наследство на Странджа планина. През школата на Летния университет ежегодно преминават едни от най-даровитите студенти от УниБИТ, ЮЗУ „Неофит Рилски“ и турски университети. Ръководител на университета е проф. Валерия Фол, преподаватели са проф. Калин Порожанов, доц. Валентин Китанов и д-р Александър Порталски и техни колеги от Турция.
Летеният университет „Странджа” се провежда както в българската, така и в турската част на планината. В рамките на една седмица студентите имат възможност да посетят множество интересни и различни обекти и да слушат лекции по теми от праисторията и античността до най-ново време. Тази година бяха посетени неолитното селище Канлъ геджит, селището синхронно на Троя - Ашаг пънар, долмени и крепост край Кофчаз. Обект на посещение са още българските църкви “Св. Георги” и „Св.Св. Константин и Елена”, Археологически музей - Одрин, Султан Селимовата джамия, Музей на здравето. Други се намират в района на с. Кайнарджа, като изворите на р. Теар и Пинархисар – скално светилище Амбаркая; град Визе, град Салмдесос и скалния манастир “Св. Никола” (VІ в.), Инеада.
В българската част на Странджа планина, теренните обходи и лекции обхванаха: тракийския култов комплекс Мишкова нива, светилища, параклиси, църкви и археологически обекти от землищата на селата Заберново, Визица, Сливарово. Специално внимание бе отделено и на ИМ – Малко Търново.
Благодарение на съвместната работа на Община Малко Търново, Община Къркларели, Исторически музей Малко Търново, Университет по библиотекознание и информационни технологии и Институт за културно-историческо наследство - УниБИТ, студентите имат възможност ежегодно да се потопят в „магията на Странджа” и да обогатят знанията си не само с аудиторни лекции, а и с теренни проучвания. 

Важна информация:

 В медиите: